Van het bestuur2018-03-31T19:39:58+02:00

Van de voorzitter januari 2018

maart 31st, 2018|

Beste leden van de Maasshuttles,

Als de wintereditie van het Digi-Kliertje u bereikt is de tweede helft van het verenigingsjaar
2017-2018 al weer flink op dreef. De eerste helft van dit seizoen zijn de jeugd- en senioren
leden van de Maasshuttles als vanouds weer succesvol bezig geweest in hun competities.
Leden van het g-team namen deel aan het mooie jaarlijks toernooi in het Belgische Geel. Het
op 13 januari gehouden jaarlijkse sneeuwballentoernooi is inmiddels een traditie en met 40
deelnemers weer een groot succes geworden. Andere positieve ontwikkelingen zijn de
subsidie die het g-team krijgt voor het aanschaffen van wedstrijdshirts, de vrijkaartjes voor
leden van de Maasshuttles voor de finale van het Nederlands Kampioenschap Badminton
voor clubteams, het opstarten van het bad-MINI-ton voor jeugdleden vanaf 4 jaar en het in
de lucht komen van onze vernieuwde website. De TC organiseert op 22 april a.s. in de
Schutskamp een open HEBRIS-badmintontoernooi voor senioren en op 3 juni organiseert de
Jeugdafdeling een HEBRIS-badmintontoernooi voor de jeugd in de Schans. Van alle
activiteiten vindt de lezer verslagen of informatie in dit Digikliertje.

Dan een geheel ander maar belangrijk en actueel onderwerp binnen de Nederlandse
sportwereld. Het bestuur van BV de Maasshuttles wil dat kinderen in een veilige omgeving
kunnen sporten en dat ouders hun kinderen met een gerust hart bij onze begeleiders in de
sporthal kunnen achterlaten. Daarom vraagt het bestuur aan alle jeugdbegeleiders en
begeleiders van het g-team zich te conformeren aan de door het NOC*NSF opgestelde
“Gedragsregels seksuele intimidatie”. De gedragsregels zullen aan alle begeleiders worden
overhandigd en toegelicht.

U ziet, door leden, trainers en begeleiders in de zaal en door het bestuur voor en achter de
schermen wordt er hard gewerkt aan het heden en de toekomst van de vereniging. Daarom
is het jammer dat de oproep aan leden en ouders van jeugdleden om het bestuur mede vorm
te geven geen positieve reacties oplevert. De bestaande vacature en de op korte termijn
verwachte vacatures binnen het bestuur dienen te worden ingevuld om de continuïteit van de
vereniging te waarborgen. Gaarne uw aandacht en wij hopen op uw positieve reactie op de
oproep elders in dit Digikliertje.

Al met al staan er het komende half jaar een groot aantal activiteiten op de rol en ik ben
ervan overtuigd dat door de inzet van leden, trainers, begeleiders en bestuursleden medio
2018 weer verhaald kan worden over mooi successen.

Wim Vermeulen, voorzitter.

Jeugd in actie!

januari 31st, 2018|

Trainingen
Tijdens de eerste training moest de jeugd weer even wennen en natuurlijk
uitgebreid bijkletsen. Maar.. daarna zijn onze jeugdleden weer hard gaan
trainen om zichzelf te verbeteren en er weer een mooi seizoen van te maken!
Ook dit jaar doen veel jeugdleden weer mee aan de extra training op de
dinsdagavond. Daarnaast gaan er ook een aantal jeugdleden meetrainen op
de maandag bij de senioren.

Een goede start van de competitie bij onze jeugd!
Team 1 heeft de eerste wedstrijd met 13-3 gewonnen, Team 2 begon met een
uitwedstrijd die helaas met 11-5 verloren werd. Team 4 had de wedstrijd thuis
tegen BC Slamis ’67, een club die nieuw is in de BBF. Deze wedstrijd werd met
14-2 gewonnen. Team 5 moest uit spelen tegen BC Slamis ’67 in Uden. Deze
wedstrijd werd met 16-0 gewonnen. Voor team 6, dat voor het eerst competitie
speelt, begon de competitie anders dan gehoopt. De wedstrijd werd afgelast
door de tegenstander en werd daardoor wel met 16-0 gewonnen. Het team
baalde er wel flink van, want ze hebben juist zin in hun competitie-avontuur. Ze
hebben zelfs een mascotte in het leven geroepen voor hun team, al moet er
nog wel even een nieuw shirt voor deze mascotte besteld worden!

Oproep voor begeleider bij het G-team

januari 31st, 2018|

Het gezelligste team van de Maasshuttles telt op dit moment 12 leden en speelt
iedere woensdag van 20.00 uur tot circa 21.30 uur in de Maaspoort S&E. We streven ernaar om iedere
speelavond met 3 begeleiders aanwezig te zijn. De huidige 5 begeleiders spelen in toerbeurt samen met
onze leden en kunnen nog wel 1 of 2 collega’s gebruiken! Heb jij nog wat tijd over, dan zou het fijn zijn
als je ons team komt versterken. Affiniteit met de doelgroep is belangrijker dan je eigen spelniveau. Het
zou helemaal mooi zijn als je een vrouwelijke collega kunt worden want het huidige begeleidingsteam
bestaat louter uit mannen. En… als je er snel bij bent kun je zaterdag 28 oktober mee naar België waar
onze spelers/speelsters weer deelnemen aan een groots toernooi in Geel. Wij heten je van harte welkom
op onze speelavond om de sfeer te proeven. De nodige info kun je krijgen bij Wim Vermeulen of de
teamleden Gerard de Boer, Hans van der Sloot, Martien Rooijendijk en Wim Verhoef. e-mail:
voorzitter@maasshuttles.nl tel 06-47027146

Jij lid van het bestuur van de Maasshuttles?

december 15th, 2017|

Zoals jullie weten is er na de laatste ALV (Algemene Ledenvergadering) een vacature in het
bestuur, omdat Piet Huinink, leider van de recreanten, zich na vele jaren trouwe dienst niet
herkiesbaar heeft gesteld en een kandidaat bestuurslid ontbrak.
Naast de bestaande vacature leider van de recreanten ontstaan in september 2018 de vacature
“voorzitter” en op een nog niet nader bepaald tijdstip de vacature “penningmeester”. Het
bestuur gaat leden/ouders van leden benaderen voor invulling van deze taken, maar nodigt een
ieder van harte uit om zich te melden als kandidaat bestuurslid!
Het huidige bestuur is een harmonieus team dat 10 keer per jaar vergadert over de lopende zaken
en het beleid van de vereniging. Tevens wordt de ALV voorbereid, uitgeschreven en bijgewoond.
De diverse taken binnen de vereniging zijn/worden door het bestuur onderling verdeeld. Naast de
bovengenoemde algemene taken zijn er specifieke verantwoordelijkheden voor de diverse
functies:
De leider van de recreanten is verantwoordelijk voor de gang van zaken bij de recreanten op de
dinsdag- en woensdagavond, vangt de nieuwe leden op, zorgt voor hun inschrijving en biedt ze les
aan. Hij/zij kan hierbij op de steun rekenen van bestaande en/of nieuw te werven vrijwilligers met
wie hij/zij over de gang van zaken overlegt en taken verdeelt.
De penningmeester is verantwoordelijk voor de financiële gang van zaken. Aan de inkomstenkant
int hij/zij vier keer per jaar de contributie per automatische incasso en één maal per jaar de
trainingsbijdrage voor de competitiespelers, de bijdrage voor de extra training van de jeugd, de
aanschaf van de wedstrijdshirts en de bijdragen van toernooien. Verder wordt samen met de
secretaris de subsidie voor de jeugdleden aangevraagd. Aan de uitgavekant staan de controle van
alle rekeningen en de betaling daarvan. Hierbij valt te denken aan de zaalhuur, trainer, shuttles,
diverse declaraties, verzekering en overige bestuurskosten. Hij/zij verzorgt het exploitatieoverzicht
aan het eind van het seizoen, stelt de balans op, maakt een begroting voor het nieuwe
seizoen en legt deze ter controle voor aan de kascontrolecommissie.
De voorzitter bereidt in overleg met de secretaris alle vergaderingen voor en zit deze daarna
voor. Hij houdt zich op de hoogte van de het reilen en zeilen van de vereniging door met enige
regelmaat de diverse activiteiten van de vereniging te bezoeken, initieert nieuw beleid, verzorgt
artikelen in ‘t Digikliertje.
Daarnaast representeert de voorzitter de vereniging bij overleg of bijeenkomsten van derden zoals
de BBF, afdeling Sport van de gemeente, etc.
Een representatief bestuur is de smeerolie van de vereniging!
Wij hopen daarom dat jij daarvan deel wilt uit maken. Je staat daarbij nooit alleen want naast je
collegae bestuursleden staan er binnen de vereniging altijd een groot aantal vrijwilligers paraat.
Je belangstelling kenbaar maken of inlichtingen inwinnen kan altijd bij de huidige bestuursleden;
Renske van Kilsdonk, Frans Kluytmans, Arnold van Houtum, Monique van de Kieboom, Patrick Boer
en Wim Vermeulen.
Renske: secretariaat@maasshuttles.nl tel 06-23915926
Wim: voorzitter@maasshuttles.nl tel 06-47027146

De Algemene Ledenvergadering

december 15th, 2017|

Na het succes van vorig seizoen vond de ledenvergadering opnieuw tijdens drie
achtereenvolgende speelavonden plaats. Dit jaar stond de ALV al vroeg in het nieuwe
seizoen in de planning. Op 18, 19 en 20 september werd aan het begin van elke
speelavond gestart met de ALV.